Úskalí dnešních velkých organizací (3): Snižování ziskovosti

Zisk je králem, který vládne ve světě podniků a podnikání. Závisí na něm práce. Orgány podniků se na jeho základě mění. Mnoho velkých organizací se se svým podílem na trhu a stejně tak i s úrovní zisků dostalo do fáze stagnace. Je to především z toho důvodu, že přilákání nových zákazníků je jak složité, tak i finančně náročné, a to především ve vysoce konkurenčním odvětví. Číst dále Úskalí dnešních velkých organizací (3): Snižování ziskovosti

Zlepšování výroby v praxi #4: Úprava pracoviště balení

V dnešním videu o zlepšování ve výrobě se podíváme na to, jak je možné celkově upravit rozvržení pracoviště a eliminovat problémy, které se zde za současné situace vyskytují. Nejde pouze o částečnou změnu layoutu, ale také o zakomponování prvků vizuálního řízení, o kterém byla řeč minule, a současně i nastavení nového rozvržení pracovní plochy, alokování skladových prostor materiálu a celkové standardizování pracoviště do nové podoby.

 

Úskalí dnešních velkých organizací (2): Pomalost ve změnách

Dnešní organizace jsou čím dál tím více vyzývány menšími a hbitými konkurenty. Velké a komplexní organizace jsou však často konzervativní a vyhýbající se riziku, takže nejsou schopné v této oblasti dosahovat takové rychlosti změn, jak by bylo vhodné. Takové organizace však mohou své pozice zvrátit s využitím agilních metodik v kombinaci s riskováním, aby dosáhly rychlejších změn. Číst dále Úskalí dnešních velkých organizací (2): Pomalost ve změnách

Úskalí dnešních velkých organizací (1): Špatné zkušenosti zákazníků

V dnešní době každý mluví o zkušenostech zákazníků. Proč se tomu věnuje tolik pozornosti až v posledních několika letech? Organizace současné doby čelí absolutně odlišným způsobům smýšlení. Jedni zákazníci již nechtějí to, co chtěli včera jiní zákazníci. Chtějí něco většího a lepšího. Nechtějí využívat výrobek nebo službu; chtějí zkušenost či zážitek. V čem je tedy ale rozdíl? Číst dále Úskalí dnešních velkých organizací (1): Špatné zkušenosti zákazníků

Zlepšování výroby v praxi #3: Vizuálně řízené pracoviště

Vizuální řízení zajišťuje, aby byl každý pracovník schopen rozpoznat stav procesů na pracovišti a jejich odchylky od standardních hodnot. Vzhledem k tomu, že skrze zrak vnímá člověk asi 80 % všech informací, zastává vizuální management významnou roli. Součástí jsou vizuální standardy zaměřené proti plýtvání a nekvalitě, např. pracovní postupy, standardy uspořádání a čištění, identifikační karty apod. Významné jsou i vizuální ukazatele. Podporují řešení problémů a zlepšování pracoviště v oblastech kvality a bezpečnosti. Podíváme se tedy na jednu z mnoha možností, jak může vypadat vizuálně řízení pracoviště.